Да казваме това, което чувстваме, може да засили връзките ви или да разруши отношенията ви. Споделянето на чувствата ви позволява да говорите през ситуацията, която е причинила чувствата, така, че вие и другите участващи в ситуацията, да разберете какво да правите по въпроса. Следователно да се научите как да изразявате чувства, без да бъдете груби или нараняващи, е особено важно умение, което да развиете.

Споделянето на чувствата обикновено започва с две прости думи: „Аз се чувствам …“. После, попълнете празното място с една дума за чувство като объркан, възхитен или изтощен.
Ако имате проблем да определите чувството, може да направите повече избори. Опитайте да изберете едно от тези четири основни чувства: ядосан, тъжен, радостен или уплашен. 

Твърде често, вместо да казват „Аз се чувствам …“, хората започват с погрешната фраза „Караш ме да се чувствам …“
Тази фраза дава лошо начало за дискусията на чувствата, защото тя е: обвинение, обезсилва, приканва към контраобвинение, се основава на неразбиране относно причините, които предизвикват чувствата.

Абонирайте се

Абонирайте се

за нашите публикации и информация за предстоящи събития

Група

Вие се абонирахте успешно