НАШАТА КУЛТУРА = НАШЕТО ПРЕДИМСТВО

Живеем в ерата на идеите, във времето на конкуренция на организационните култури.

Когато всички в организацията работят според съзнателно избраната си култура, тя е магнит за таланти и клиенти, и реално конкурентно предимство.

Мега акселераторът „Нашата култура, нашето предимство“ ще Ви даде концепции, инструменти и добри практики как да управлявате културата на организацията и екипа си, за да Ви отличава тя от всички други, да способства резултатите и формира среда за развитие на хората.

Целта и на този акселератор е да Ви провокира и замисли, информира и вдъхнови чрез идеите и опита на водещите и модераторите да градите и поддържате културата, с която ще успявате.

Акценти от акселератора

„Много актуални теми, отличен набор от лектори и чудесна възможност за учене и споделяне
между професионалисти.“

Миглена Узунова-Цекова , Старши директор „Човешки ресурси“ А1

„Много добра инициатива, даваща възможност за обмяна на опит, нови тенденции и контакти.“

Явор Конаров, Директор Качество и безопасност, Lufthansa Technik Sofia

„За мен събитието бе много полезно. Промени някои от моите възгледи и начин за възприемане на бизнесредата и условията на работа в екип.“

Николай Цонков, Търговски мениджър, Доместико

„Полезно събитие, с интересни теми и лектори.“

Ралица Балабанова, Ръководител Стратегическо развитие Лирекс БГ ООД

Използвате културата като акселератор за бизнеса. Презентациите ще съчетаят есенцията на съвременните публикации, проверените от времето и практиката тези и изводите на лекторите. Ще Ви дадем структура как да управлявате културата на организацията и екипа си.

 

Във втората част ще има паралелни дискусии, за да обмените идеи и опит с хора с аналогични на Вашите интереси и ниво в организацията. Мега-акселераторът не е типичната конференция, в която всички слушат едни и същи презентации. Тук вие избирате в кои теми да се включите и не сте пасивни слушатели, а активни участници в дискусиите и активностите, подготвени от модераторите на всяка дискусия. Изтеглете списъка на дискусиите.

В третата част на програмата ще Ви представим добри практики и примери. Споделете своите, а ние ще Ви помогнем за най-доброто представяне на Вашия опит.: 
Формуляр за Ваш добър пример: https://lnkd.in/g2-DCaE 
Формуляр за Ваша добра практика: https://lnkd.in/g9P_DB6 
Номинирайте друг екип или фирма: https://lnkd.in/g5zeV8K

Вие избирате предварително в кои дискусии в малки групи да участвате.

Запълването на местата в дискусията е хронологично според заявките за участие в акселератора.

Възможни са промени в програмата според интереса към модерираните дискусии.

За да изберете най-полезните за вас дискусии, прочетете публикациите в рубриката „Водещите разговарят по темите от програмата на „Нашата култура=нашето предимство“

Прочетете и другите ни публикации по темата Организационна култура

Изтеглете препоръки за дискусии

ПРОГРАМА

8:30 – 9:00ч.

РЕГИСТРАЦИЯ

Заповядайте на кафе преди да започнем

9:00 – 11:00ч.

ПЪРВА ЧАСТ: ПРЕЗЕНТАЦИИ

Ще ви представим четирите основни фази от процеса на управление на културата. ще получите акцентите на концепциите, обогатени с опита на презентаторите.

Културата като ЛОСТ за резултати
Всяка култура води до някакви резултати. Първата стъпка в управлението на културата е организацията и екипът да опредили правилната култура, която ще доведе до правилните резултати. Когато визията – какво се стремите да постигнете, стратегията – логиката на целите и културата – как ще го постигнете, са в синхрон, културата ви е лост за резултати и магнит за таланти и клиенти.
Диляна Дочева
Диляна е доктор по мениджмънт и магистър по макроикономика. Работата си като водещ на обучения, лектор и консултант започва преди 26 г., работейки за австрийските фирми Easy Learning и Harramach and Partner. Учредява Дочева и партньори преди 20 г. Ръководила е програма за обучения в Европа на Washington and Lee University. Тя има основната роля за въвеждането в България на програмите на ФранклинКови като в продължение на 9 години е ИД за България, мастър фасилитатор и член на Global Delivery Team. Работи в широка мрежа от партньори от десетки страни и провежда програми на три езика. Диляна е работила със стотици компании в близо 20 държави, консултирайки и подпомагайки трансформацията им. Вярва, че с талантливи и почтени лидери и знаещи служители, организациите могат да реализират значим принос. Тя е вдъхновен фасилитатор със собствен почерк. Знае, че културата е лост за резултати и най-мощния магнит за таланти и клиенти.
Ефектът на РЕАЛНАТА култура

Културата, която има организацията или екипът ви, може да не е културата, която ви е необходима. Втората стъпка в управлението на културата е да анализирате каква е настоящата култура и ефектът от нея върху резултатите, сътрудниците и клиентите. Разликите между реалната и необходимата култура определят какви промени да предприемете.

Чавдар Ваклев
Чавдар е завършил френска гимназия в София и 3 магистратури: граждански и военен инженер ПГС във ВНВСУ, маркетинг и мениджмънт в Университета София Антиполис в Ница и международни икономически отношения към УНСС. Работният му опит започва в армията като офицер, а след това в различни български, американски, френски, гръцки и швейцарски компании, местни и мултинационални фирми. Започва от мърчандайзер и търговски представител, през различни регионални, национални и международни директорски позиции в Продажби, Маркетинг, Иновации, Бизнес Развитие, до Главен Изпълнителен Директор за няколко компании. Има 29 г. стаж е в различни държави, сектори, пазари, организационни структури, култури и категории продукти и услуги за компании като Данон, Пежо, Нестле, Колгейт Палмолив, Никас, Чек Дежене, Брейктайм и други.
Как се постига НОВА култура

Или Вие управлявате културата си, или тя Вас. Третата стъпка е да настроите или промените културата. Това е трансформация, която се отразява в системите, процесите, структурата, практиките, поведенията и хората. Как ще реализирате новата култура зависи от жизнения цикъл на организацията и мащаба на промяната.

Дарина Стоянова

Дарина е изпълнителен директор на „Престиж-96“ АД от края на 2014 година. Компанията е един от най-големите производители в хранителната индустрия в България и пазарен лидер в категориите бисквити, вафли и мини кейкове. Тя има 20 годишен опит като висш ръководител, основно в FMCG . Съчетаваща предприемаческото мислене с умения за стратегическо управление, тя е вдъхновяващ и вдъхновен лидер с талант да изгражда ангажирани и високопродуктивни екипи. Партньорствата, които изгражда, са трайни и основани на доверие. Тя играе ключова роля за установяването и развитието на Хенкел и нейните операции в България и Албания. В 9 от 14-те си години в Хенкел е била президент на компанията и отговаряла за бизнеса с перилни и почистващи препарати в България, Румъния, Молдова и Албания. Дарина е сред основателите и член на Борда на Съвета на жените в бизнеса в България.

Как се поддържа културата ЖИВА

В същността си организацията е културата си. Четвъртата стъпка е как да поддържате жива и действаща културата, която Ви носи желаните резултати. Културата е жив организъм и флуиден процес, в който имат роля всички хора в организацията. За да е устойчиво предимство, поддържането и адаптирането на културата трябва да е проактивен процес.

Венцислав Касамски

Венци има над 10 години опит като ръководител проекти, работейки за престижни компании в България и чужбина основно в аутсорсинг сектора. Притежава магистърска степен по „Бизнес Администрация“ в съвместна програма на ТУ-София и Икономическия Университет в Брауншвайг. Той е Фасилитатор на FranklinCovey България от началото на 2016г., когато се присъединява към екипа на Дочева и партньори. Фокусът му е върху темата „Продуктивност“ заради своите дълбоки стремежи да постига много повече от „високи резултати“. Според Венци силна култура съществува, когато всеки в екипа работи за нея и според нея.

11:30 – 15:45ч.

(обяд 12:30 – 13:30ч)

ВТОРА ЧАСТ: ДИСКУСИИ В МАЛКИ ГРУПИ

дискусиите са разпределени в три панела. за да можете да изберете най-полезните за вас, изтеглете програмата на панелите. модераторите са утвърдени познавачи на темата, консултанти и бизнес лидери. всяка дискусия има различна програма, презентация, активности и инструменти на работа, определени от водещия. своите въпроси можете да поставите предварително при подаването на заявката си за участие или по време на дискусията.

Каква е ролята на изпълнителния директор за изграждане на високопроизводителен екип и култура в условията на дигитализация?
“Интернет на всичко е най-голямата бизнес възможност в историята на човечеството и до 2025 г. ще генерира 14,4 трилиона долара печалба за частния сектор.” “Всичко това ще промени управленския капацитет, който ще ви е нужен, начина, по който управлявате, и как работите с екипа.” -Джон Чембърс

В дискусията ще изследваме: 1. Кои са 4-те лоста, които като изпълнителен директор да използвате, за да изградите култура с Олимпийски дух адекватна на експоненциално ускоряващата се промяна? 2. Как може в рамките на микросекунди да разрушите или изградите организационната култура?

Ирина и Петър ще споделят подход за управление, който са използвали през последните 12 г. с управители и мениджмънт екипите им на компании-лидери в своите сектори в България в проекти от 50 000 до 500 000 лева. Прочетете статия по темата в сп. Мениджър (2017)

Петър Горялов и Ирина Горялова
Петър Горялов и Ирина Горялова са създатели на DreamersDo – водещ доставчик на услуги по организационно лидерство и управление за изпълнителни директори/собственици и мениджърските им екипи в България. Те въвеждат в бизнеса в България едни от най-съвременните управленски методологии в света, адекватни в условията на дигитализация, които се прилагат в Силициевата долина, както и от компании от престижната класация Fortune 500. През последните 12 години имат доказани резултати с едни от най-напредничавите управители на пазара да придвижват компаниите си на следващото ниво, да постигат устойчив печеливш растеж и да са лидери в своите индустрии чрез изграждане на високопроизводителни екипи и култура при експоненциално ускоряваща се промяна. Повече за тях.
Организационната култура на търговците в България. Изводи и препоръки за мениджъри.

С какво търговците сме различни? Какво показват резултатите 8 години по-късно? Има ли промяна след кризата и какво трябва да направим преди следващата криза? Може ли всеки екип да работи като търговски? Как да приложим това в нашата практика? Кое е наистина важно и от какво сме удовлетворени? Какво е различното при мотивация на търговци и търговски екипи? Наистина ли „културата яде стратегията на закуска“? – примери от българската практика. Трите грешки на миналото и трите препоръки за бъдещето, дори и да не сте в търговския бизнес.

Явор Янкулов

Мениджър в E-Training.bg Заемал е позиции до търговски и маркетинг директор, консултант и мениджър на проекти по организационна промяна, стратегическо позициониране, системи за мотивация и др. Доктор по икономика, доцент в УНСС. Автор на книгите “Витамини за мениджъри” и „Мотивация на търговци и търговски екипи“, както и проучването „Организационна култура на търговците в България“. С над 100 клиенти на българския пазар. Книгата „Витамини за мениджъри“ можете да свалите от тук. Статии по мениджмънт.

Има ли хапчета за лекуване на токсични култури?

В дискусията ще обсъдим може ли стила на мениджърите в симбиоза с ЧР да превърне културата в токсична. И какви са признаците и проявленията на нездравословните култури и тяхното влияние. Възможно ли е да намерим сравнително лесни и бързи решения и да има промяна? Възможно ли е да има промяна, ако отговорността по намиране на решения е само на ЧР без подкрепата на мениджмънта? Как човешки ресурси може да подпомогне „лечението” на „организационните болести”, които са в следствие на „токсичните култури”? Какви са добрите практики за симбиоза в тази посока на мениджъри и човешки ресурси? В момента „гурута всякакви”, които се опитват да дават съвети и различни практики, но как да изберем онези „хапчета”, с които наистина „да излекуваме” токсичната култура и да я превърнем в здравословна за служители, мениджъри, шеърхолдъри. Дори за самите нас!

Анелия Горгорова

Анелия е управляващ партньор на „Кий Съксес Индикейтърс“ и собственик на Creative Development Solutions и Casus Futura . Завършила е „Клинична“ и „Трудово-организационна психология“ в СУ. Има 18 години опит в управление на човешките ресурси, основно в компании с бързо разрастващи се или преструктуриращи се бизнеси. Преминала е през всички йерархични стъпки и придобива опит във всички процеси при управлението на човешките ресурси.. През 2008 г. създава собствен екип за външни HR и стратегически консултации. Член е на Управителния съвет на БАУХ и отговаря за сертификационната програма на ЧР специалистите.

Когато управлявате компания, Вие управлявате културата й.

Дискусията ще разгледа:
– защо ценностите на компанията имат централно значение и се отразяват на целите и системите в компанията.
– Как да определите и формулирате истински свои ценности
– Висшите ръководители като архитекти на ценностите и културата

Стефан Бумов

Стефан Бумов е съосновател и главен оперативен директор на HeleCloud, технологичен консултант в сферата на Amazon Web Services, с офиси в Лондон, Обединеното Кралство и София, България. Преди създаването на HeleCloud, Бумов е бил главен изпълнителен директор Sofica Group, сега TeleTech, за България и Македония и вицепрезидент „Операции“ и член на борда на директорите на TeleTech Holdings. Той има дългогодишен опит в лидерството и консултирането, в ИТ и аутсорсинг секторите. Стефан развива експертизата си в разработването и прилагането на международни стратегии за продажби в различни индустрии, включително финансови услуги и производство, докато работи за HP. Стефан Бумов е съосновател на Българската аутсорсинг асоциация и председател на Борда на директорите й в период 2012 – 2017.

Изграден екип, нов ръководител и нови приоритети – предизвикателство пред културата на екипа.

В условия на промяна на средата, екипа, компанията или ролята мениджърите и лидерите са поставени пред трудните задачи да се впишат в изграден екип, да постигнат нови цели, които работодателят очаква, и адаптират или изградят нова култура. Ще обменим опит, мнения и съвети за новия мениджър в стария екип. Предлагам ви някои от въпросите, които аз лично съм си задавала: каква да бъде ролята в началото – на партньор или ръководител, кога да спре периодът „как го правим по принцип до сега“, различен език равно ли е на различна култура, кои са ключовите служители, които могат да ми помогнат, как да разгранича заявена готовност за развитие и промяна от истинска такава. Вярвам, че всеки може да припознае себе си в една или повече от тези ситуации и че можем да си бъдем полезни за бъдещите стъпки на нови ръководители във вече изграден екип!

Екатерина Робова

Екатерина е журналист по образование, но търговец по душа. Професионалният й път преминава през няколко търговски организации, 13 години от които в Henkel Bulgaria, 2 години и половина в IVB Cosmetics на различни ръководни позиции. Като маркетинг и търговски директор се грижи за ключови клиенти, традиционна търговия, маркетинг, управление на екипи и процеси. В професионалния си път тя сe сблъсква с много и различни ситуации, дали й ценни уроци и поводи за промяна, с много и различни професионалисти и форми на фирмената култура, й дали храна за размисъл и поводи за търсене на решение и нови гледни точки. Вярва, че може да сподели полезен опит със съмишленици и да научи много от тях!

13:00 – 14:00ч.

ОБЯД

Как културата на организацията печели лоялни клиенти и дори влияе на обществото?

Устойчивото представяне и развитие е възможно само когато клиентите припознават културата на нашата организация. Как да демонстрираме ценностите и културата на организацията по начин, който вдъхновява и привлича. В резултат на това – как да създадем общност от лоялни клиенти.Как да изграждаме ефективни и печеливши взаимоотношения с партньори, като синхронизираме и допълваме елементи от организационната култура.

Фокусът в презентацията ще бъде върху споделяне на добри практики за включване на екипа в разпростирането на културата сред клиенти и партньори – посредством ясни послания, емпатия, умело разчитане и боравене с обратна връзка. В допълнение, как да използваме различните комуникационни канали (вкл. социалните медии) за връзка с клиентите и изграждане както на виртуална, така и на реална общност.

Христо Христозов
Христо е магистър по право и обучител с опит в бизнес и културни организации. Сертифициран фасилитатор на ФранклинКови. В ролята си на програмен директор на Дома на киното в София и на културен консултант подпомага развитието на нетрадиционни бизнес модели и изграждането на аудитория/клиентска база.
Как да изградите и поддържате култура на доверие в екипа си?

Инвестициите в културата на доверие носят значими дивиденти. Има ясна тенденция компаниите да си поставят като приоритет доверието като алтернатива на бюрокрацията. В тази дискусия ще обсъдим как се създава култура на доверие. Ще ви представим изводи от последни публикации и конкретни казуси. Ще ви предложим подходи и идеи как реално да направите разумното доверие елемент на културата на екипа и организацията. Специален фокус ще е доверието в екипа и доверието на клиентите (вътрешни или външни).

Димитър Баръмски

Димитър е с 11 години опит като водещ на семинари в Дочева и партньори, където постъпва след някалко години практика като тренинг мениджър и директор Човешки ресурси. Той е и сертифициран фасилитатор на ФранклинКови по програмите за ефективност. Екипната работа, управлението и ефективността са основните му сфери на работа, а съвременните методи на обучение и развитие са неговия фокус. Димитър смята, че културата на екипа е това, което го прави уникален и успешен.

Организационната култура в България. Какво да имате предвид за производителност, мотивация, при промяна и във взаимоотношенията между поколенията.
Защо едни култури са по-производителни от други култури? Българският национален манталитет в различните организации – ние също можем да бъдем високо производителни! Как? • Как културата влияе върху мотивацията? Какви решения ни сочи мотивационният профил в контекста на българския национален манталитет? • Организационната култура е пъзел от субкултури – как да използвате културните различия между поколенията за ефективни взаимоотношения на работното място? • Култура и промяна – какви особености в културата да се отчитат при предприемане на промяна в организацията? • Разнообразието на културите като предимство на многокултурните организации – как да се възползваме?
Цветан Давидков
Цветан е професор, д.с.н и преподавател в Софийския университет „Свети Климент Охридски“– катедра Стопанско управление. Преподава управленски и поведенчески дисциплини. Със солиден опит като изследовател, преподавател и консултант. Автор е на междукултурни изследвания, които хвърлят нова светлина върху българския национален и организационен манталитет. Резултатите подпомагат мениджмънта на многокултурните организации и екипи. Автор е на книги и учебници по управление, предприемачество, национални и организационни култури и др. Участвал е в множество проекти за развитие на бизнес организации, публични институции, организации с идеална цел.
Как културата на организацията да се използва при подбора, наемането и освобождаването на служители.

Целта на дискусията е да даде идеи, статистики, примери, полезна информация и инструменти как културата на организацията се проявява в основни ЧР инструменти. Темите са: – как да се отчита културата от рекрутърите, за не се губят време, пари и емоции при наемане на несъответстващи й хора – как да изготвите обявите за работа, да привлечете правилните хора – как да провеждате интервютата, така че подборът на кандидати да е според културата – как да действате при освобождаване на служител и да запазите репутацията на бранда си – как поддържате отношения с бивши служители, които остават клиенти – как социалните медии влияят на подбора на персонал и фирмена култура.

Георги Първанов

Георги e управител на CTeam, с екип от 50 в души в България, Румъния, Сърбия и Молдова. Той е магистър по маркетинг в ЮЗУ. Той има 25 години опит в HR, 7 от тях в МакДоналдс, Кока кола, Сосиете Женерал, Корпус на мира/Американско посолство, Снелинг/Еймс, и 18 г частен бизнес. Сред постиженията му са привличането в България на CIPD; ACCA; CIMA; CIM; SHRM; SuccessFactors; Mercer; ExtendedDisc; Center for Leadership Studies; Willis Towers Watson, Vedior, Randstad. Той е основател на Консултим, партньор в първата фирма за подбор на 55+ Евъргрийн талънтс, съосновател на БГСтафинг и член на УС на Баух.

Innovation is culture change management

The discussion will focus on defining the initiatives that you need to put into place to foster innovation in your organisation

– Why innovate?
– Understanding the impacts of innovation on your organisational culture
– Specifying the elements of an innovative organisational culture
– Developing the skills you personally need to develop to effectively drive the innovative culture
– Nurturing the leader for the future within

Akos Zala

Akos Zala is a senior consultant, managing director of his own consultancy, Human Telex Consulting, based in Budapest. His training and consulting experience goes back to 30 years, with assignments by 200+ organisations. Beyond his vast experience of leadership and team development, Ákos is a certified FORTH innovation method facilitator.

Как да изградите култура на продуктивност в екипа си

За да запазят конкурентното си предимство, повечето фирми днес искат от хората си да постигат все повече и по-значими резултати. На днешното работно място обаче се води истинска война за нашето внимание и време – колеги със спешни задачи, срещи, телефонни разговори, прекъсвания, чат съобщения. В тази дискусия ще обсъдим как реално да се изгради култура на резултатност или продуктивност в екипа: кои са ценностите и поведенията на такава култура. Ще разгледаме инструменти и добри практики как да присъстват принципите на продуктивност в ежедневната работа на екипа и всеки негов член.

Венцислав Касамски

Венци има над 10 години опит като ръководител проекти, работейки за престижни компании в България и чужбина основно в аутсорсинг сектора. Притежава магистърска степен по „Бизнес Администрация“ в съвместна програма на ТУ-София и Икономическия Университет в Брауншвайг. Той е Фасилитатор на FranklinCovey България от началото на 2016г., когато се присъединява към екипа на Дочева и партньори. Фокусът му е върху темата „Продуктивност“ заради своите дълбоки стремежи да постига много повече от „високи резултати“. Според Венци силна култура съществува, когато всеки в екипа работи за нея и според нея.

16:00 – 17:00ч.

ТРЕТА ЧАСТ: ДОБРИ ПРАКТИКИ И ПРИМЕРИ

 

Добри практики и примери от България ще ни споделят представители на фирми, които използват културата си като лост за резултати, магнит за таланти и лоялни клиенти.

17:00 – 17:15ч.

ЗАКРИВАНЕ

17:15 – 18:00ч.

РАЗГОВОРИ НА ЧАША ВИНО

 

Ще ви поканим да обмените идеи и контакти с водещите и участниците на чаша вино.

Благодарим за подкрепата на спонсорите на акселератора:

Ако желаете да подкрепите като спонсор събитието със свои продукти, услуги или финансово, моля, свържете се с нас на

office@docheva.com или 0882 345 521.

Благодарим за партньорството в създаването на акселератора на:

Медийни партньори

 

Абонирайте се

Абонирайте се

за нашите публикации и информация за предстоящи събития

Група

Вие се абонирахте успешно