Сред най-честите грешки при даването на обратна връзка е да влезете в ролята на атакуващ, който постига своето чрез заплаха или забрана. Атакуващият директно или индиректно (неизречено) заплашва да нарани или злепостави. Може да прави това несъзнателно, но атакува черти на личността, навици, характер.
Типично атакуващият казва:
„Ти си дезорганизиран. Подреди си документите“
„Ти си безотговорен. Спазвай си обещанията “
„Не те е грижа за екипа. Започни да спазваш сроковете“

Предвидимата реакция е човек да се защити и с това настъпва края на комуникацията или настъпва конфликт.

За да има обратната връзка ефект, говорете не за черти, а за поведения. Човек не може и не иска да променя характера си. Но може да промени дадени поведения. Говорете за конкретно поведение, за нещо, което човек е направил или не е направил. Пояснете какво е влиянието на това поведение и дайте възможност да промени поведението си.